دوره آموزش بازاریابی

۵ بازديد

آموزش بازاریابی

آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای و یادگیری مدیریت کسب و کار در سازمان برای مدیران و پرسنل اهمیت ویژه ای دارد. بازاریابی پیداکردن راه برای کسب سود و درآمد بیشتر است. بازاریابی و فروش مهم ترین اصل در توسعه و رشد کسب و کار است. به همین دلیل آموزش اصول بازاریابی و فروش حرفه ای برای همه ما ضرورت دارد. زیرا با توجه به تغییرات روزانه بازار برای اینکه بتوانید در بازار گسترده امروز حرفی برای گفتن داشته باشید. پرسنل سازمان شما باید اصول بازاریابی و فروش حرفه ای را بدانند. این امر با آموزش اصول مدیریت و بازاریابی و فروش حرفه ای توسط اساتید مجرب بدست می آید.

آموزش اصول بازاریابی و فروش

آموزش بازاریابی و فروش کسب و کار در مجموعه آپادانا به صورت کاربردی، بیزینس محور و برپایه برنامه آموزشی است. برنامه آموزش بازاریابی و فروش کسب و کار ها به صورت اختصاصی برای سازمان ها و با توجه به سازمان درخواست دهنده تدوین می شود.

آموزش مدیریت بازاریابی و فروش برای کلیه کسب و کارها

دوره های آموزش بازاریابی و فروش ما خصوصی و به صورت حضوری و یا آنلاین است. درصورت تمایل میتونید روی این لینک کلیک کنید.

همچنین به دلیل درخواست شما عزیزان و جهت دسترسی راحتتر، بعضی از دوره های آموزشی ما به صورت پکیج تهیه شده، که از بخش فروشگاه سایت قابل خرید هستند.

آموزش اختصاصی بازاریابی و فروش حرفه ای

آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای اختصاصی در تبریز، شخصی سازی شده و با توجه به درخواست، دغدغه و نیازهای هر کسب و کار میباشد. آموزش اختصاصی بازاریابی و فروش حرفه ای ، پس از درخواست مدیران و کارآفرینان مشاغل و کسب و کار ها با توجه به نوع، فرهنگ سازمانی، سابقه و صنف هرمجموعه پس از ارزیابی پرسنل و کارکنان، به فراخور نیاز شخصی سازی شده و درقالب چند جلسه به صورت اختصاصی برگزار میشود.

مراحل بازاریابی

 

مراحلی که در فرایند مارکتینگ طی می‌کنید تا حدودی به مدل انتخابی شما بستگی دارد. اما تمام مدل‌های بازاریابی شامل مراحل زیر می‌شوند:

۱- انتخاب هدف

هدف شما از فرایند بازاریابی چیست؟ این هدف تنها شامل درآمد نمی‌شود بلکه باید شامل تعداد لید‌ها، مشتریان وفادار، تعداد محصولات تولیدشده، جایگاه در بازار، جذب یا عدم جذب سرمایه‌گذار و … باشد.

۲- تحقیقات بازار

بعد از این که هدفتان انتخاب کردید، نوبت به بررسی بازار می‌رسد. بازار هدف شما چقدر بزرگ است؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟

درآمد آن‌ها چقدر است؟ چه مشتریانی دارند؟

۳- شناسایی مخاطب هدف: تعیین پرسونا

پرسونا، شخصیتی خیالی است که مشتری ایده‌آل شما را به تصویر می‌کشد و تمام ویژگی‌های او از جمله سن، جنسیت، شغل، درآمد و … را به نمایش می‌گذارد. تعیین پرسونا یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی است چرا که شما بخش مهمی از محصولات و استراتژی بازاریابی و فروشتان را براساس پرسونا طراحی می‌کنید.

۴- تعیین بودجه

چه مقدار بودجه را می‌توانید به بازاریابی اختصاص بدهید؟ میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید در تعیین استراتژی و نوع بازاریابی شما نقش اساسی دارد.

۵- تعیین استراتژی

استراتژی‌های مارکتینگ متنوعی وجود دارند که با توجه به تمام مراحل قبلی باید آن‌ها را انتخاب کنید.

۶- مانیتورینگ و تحلیل

بهترین برنامه بازاریابی دنیا هم بدون انجام تحلیل سرانجام شکست می‌خورد! باید زمان‌های مشخصی را به بررسی و تحلیل برنامه بازاریابی اختصاص بدهید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و برای ادامه راه برنامه‌ریزی کنید.

تفاوت بازاریابی و فروش در چیست

بسیاری از مردم بازاریابی و فروش را معادل هم می‌دانند و تصور می‌کنند که هدف نهایی بازاریابی، افزایش فروش است. در حالی که بازاریابی دنیایی بسیار گسترده‌تر دارد و فروش، تنها با قسمتی از این دنیا همپوشانی خواهد داشت. بازاریابی اهداف بسیاری دارد و از جنبه‌ّهای مختلف به تعامل با مشتری و مخاطب می‌پردازد، در حالی که فروش تنها بر فروش خدمت و محصول و ایجاد تراکنش مالی تمرکز می‌کند.

تفاوت دیگر بازاریابی و فروش در فرایند آن‌ها نهفته است. فروش معمولا یک فرایند خطی با یک نقطه شروع و پایان است، در حالی که بازاریابی مخصوصا مدل‌هآموزشگاهای جدیدتر آن، چرخه‌ای هستند که دائم تکرار می‌شوند.

انواع بازاریابی

 

بازاریابی از جمله شاخه‌هایی است که با پیشرفت علم و تکنولوژی، روز به روز متحول می‌شود و زیرشاخه‌های جدیدی پیدا می‌کند. در اینجا تا از مهم‌ترین و به‌روزترین انواع بازاریابی را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- بازاریابی محتوایی

محتوا، رکن اصلی بازاریابی محتوایی را تشکیل می‌دهد. بازاریابی محتوایی یا content marketing بر جذب مخاطب و مشتری با استفاده از انتشار محتوای ارزشمند، باکیفیت و مرتبط تکیه دارد. در این روش، تمرکز شما بر انواع محتواهایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مخاطب را به خود جذب کنید. در واقع، مخاطب ارزش برند شما را با کمک محتواهای خوبتان می‌سنجد.

۲- بازاریابی دیجیتال

هرگونه روش بازاریابی که با استفاده از وسایل و ابزارهای دیجیتال انجام شود، زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد. دیجیتالی شدن دنیا، تحولی بود که باعث شد تمرکز بخش مهمی از تکنیک‌های بازاریابی به سمت وسایل دیجیتال برود و به این ترتیب بازاریابی دیجیتال و دیجیتال برندینگ متولد شد. بسیاری از انواع بازاریابی مانند موبایل مارکتینگ و سوشال مدیا مارکتینگ زیرمجموعه این نوع هستند.

۳- بازاریابی درونگرا و برونگرا

این دو نوع بازاریابی، دقیقا نقطه مقابل هم هستند اما معمولا در کنار هم مطرح می‌شوند و گاهی نیاز که قسمت‌ّهایی از هر دو را در برنامه بازاریابی به کار بگیرید. بازاریابی برونگرا، به این معنی است که شما از ابزارهای ارتباط جمعی مثل بیلبورد و تلویزیون برای تبلیغ و نشان دادن برندتان استفاده کنید، در حالی که اینباند مارکتینگ روشی بسیار بی‌سروصداتر و کم‌هزینه‌تر است که فقط به سراغ مخاطب هدف برند می‌رود و به قول خودمان زیرپوستی، ارزش‌های برند را به او نمایش می‌دهد. معمولا یک بازاریابی درونگرای موفق ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی محتوایی دارد.

۴- بازاریابی تلفنی

خیلی از افراد تجربه خوبی از برخورد با بازاریابان تلفنی ندارند اما این روش با وجود قدیمی بودن همچنان یکی از روش‌های مهم بازاریابی محسوب می‌شود. بازاریابی تلفنی، یک روش بازاریابی مستقیم است. به این معنی که متخصصان مارکتینگ به جای این که از طریق یک واسطه با مخاطب ارتباط برقرار کنند، مستقیم با او تماس گرفته و وارد مکالمه شوند. رمز موفقیت در بازاریابی تلفنی این است که به جای تماس‌های تصادفی، با مخاطبان هدف تماس بگیرید.

۵- مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی دقیقا یکی از شاخه‌های مارکتینگ نیست اما هر نوع بازاریابی نیاز به مدیریت هم خواهد داشت. مدیریت بازاریابی به معنی بررسی بازار، بودجه، برنامه بازاریابی و برقراری ارتباط و تعادل میان تمام این قسمت‌هاست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.