دوره کمک های اولیه در تبریز

۵ بازديد

دوره کمک های اولیه در تبریز

آموزش کمک های اولیه به گروه‌های مختلف جامعه، امری بدیهی و معمول است. در کشور ما با توجه به وقوع حوادثی نظیر تصادف و حوادث شغلی، سوانح طبیعی و سکته های قلبی و مغزی و تاخیر نیروهای امدادی در محل حادثه، برگزاری دوره ‎ای در زمینه آموزش کمک ‎های اولیه و فوریت‎ های پزشکی را با هدف کاهش آسیب های ناشی از حادثه ضرورت می ‎بخشد.

افزایش سطح دانش و توانایی‎ های افراد جامعه درباره کمک‎ های اولیه و فوریت‎ های پزشکی و همچنین فراهم آوردن بستری مناسب برای افزایش سطح سلامت در جامعه از اهداف این دوره است. تمامی افراد جامعه با برخورداری از سواد خواندن و نوشتن و آشنایی نسبی با ساختمان و عملکرد بدن انسان می‎ توانند در دوره کمک های اولیه در تبریز شرکت کنند.

توضیحات دوره کمک های اولیه در تبریز

در دوره آموزش امداد و دوره کمک های اولیه در تبریز به شما درباره آسیب های ناشی از گرما و سرما و گاز گرفتگی ، انواع نیش و گزش حیوانات ،فوریت های پزشکی و حمل مصدوم ، شستشوی زخم و انجام پانسمان و به طور کلی تمام سرفصل های استاندارد سازمان فنی و حرفه ای کشور آموزش داده خواهد شد.( دوره کمک های اولیه در تبریز)

دوره کمک های اولیه در تبریز برای کسانی که قصد دارند از توانایی کسب شده درآمد زایی کنند و یا مانع از مرگ افراد شوند بسیار مناسب است. آموزشگاه آپادانا  در تبریز سعی در آموزش اصولی و استاندارد تکنیک های پیشرفته و به روز در زمینه آموزش امداد و کمک های اولیه به شما عزیزان دارد.باشرکت در دوره کمک های اولیه در تبریز تمامی آموزش ها خدمت شما ارائه خواهد شد.

معرفی دوره کمک های اولیه در تبریز

در سازمان های معتبر جهانی اورژانس، جهت ارائه خدمات ساده کمک های اولیه، دوره های آموزشی مختلفی برای مردم برگزار می شود که معمولا به عنوان اولین شخص آموزش دیده در زمینه مراقبت های طبی می باشد که به صحنه اورژانس می رسد. آن‌ها می توانند یک سری از خدمات اولیه و حیاتی کمک های اولیه را ارائه دهند.

 صحنه را تا حد امکان کنترل و آن را برای رسیدن آمبولانس EMS مهیا کند و همچنین اطلاعات صحنه و بیماران را به پرسنل EMS ارائه دهد. باید توجه داشت این دوره به منظور آموزش مهارت های ساده و اولیه در مردم برای انجام اقدامات اولیه و حیاتی در موارد فوریت های پزشکی است و این افراد به ازای گذراندن آن، جزء تیم پزشکی محسوب نمی شوند.

بهترین اموزشگاه دوره کمک های اولیه در تبریز

دوره کمک های اولیه در تبریز و فوریت های پزشکی یکی از پرمخاطب ترین دوره های آموزشگاه آپادانا در تبریز می باشد. در واقع هنرجویان با شرکت در این دوره با تمامی مباحث مربوطه به صورت تئوری و هم به صورت عملی آشنا خواهند شد.دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

آموزشگاه آپادانا در تبریز با برگزاری دوره آموزش امداد و کمک های اولیه با آموزش اصول و تکنیک های مدرن کمک های اولیه در جهت پیشرفت کشور گامی مثبت برداشته است. کلاس های آموزشی آموزشگاه آپادانا با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و کارآموزان جهت بهره مندی از مطالب آموزشی ملزم به استفاده از ماسک و دستکش می باشند.

سر فصل های دوره کمک های اولیه در تبریز

  • تعریف کمک های اولیه، وظایف و خصوصیات امدادگر، ارزیابی از مصدوم و مراحل آن و حمل مصدوم
  • روش های اولیه نجات زندگی یا احیای قلبی-ریوی یا CPR
  • خفگی و اختلالات تنفسی
  • شوک و اختلالات قلبی
  • زخم و خونریزی و جراحت های خاص
  • پانسمان (زخم بندی)
  • آسیب های اسکلتی
  • بانداژ و آتل بندی
  • سوختگی ها
  • مسمومیت ها
  • آسیب های ناشی از عوامل محیطی و سوانج بزرگ
  • انتقال مصدوم
  • تزریقات
  • خونگیری و سرم

اهداف دوره فوریت های پزشکی در تبریز

  • ارائه آموزش همگانی به منظور پیشگیری و آمادگی عموم مردم به منظور مقابله با سوانح
  • ارائه آموزش‌های تخصصی به منظور ایجاد مهارت در فعالیت‌های امدادی و نجات
  • تقویت مهارت‌های امدادی و نجات به منظور تربیت امدادگران و نجاتگران متخصص
  • برنامه‌ریزی، تدوین و اولویت‌بندی در خصوص نیازهای پژوهشی فعالیت حوزه آموزش و پژوهش

معرفی مدارک پایان دوره کمک های اولیه در تبریز و فوریت های پزشکی

مدرک آموزش دوره کمک های اولیه در تبریزو فوریت های پزشکی آموزشگاه آپادانا در تبریز  قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد.

لزوم آموزش کمک های اولیه

اغلب آسیب ها و بیماری ها نیازی به احیا و مراقبت پزشکی ندارند؛ اما همان قدر که نجات جان انسان بسیار مهم است، دانستن مراقبت از جراحت های خفیف نیز به توجه و آموزش کمک های اولیه نیاز دارد. دانستن نحوه انجام کمک های اولیه و استفاده نکردن از آن بهتر از این است که در شرایطی هر چند نامحتمل، به دانش کمک های اولیه احتیاج پیدا کنید، ولی آن را ندانید.

بیشترین علت مرگ در اکثر جوامع، بیماری قلبی است و هنگامی که قلب از کار می افتد، تاخیر در کمک رسانی حتی برای چند دقیقه، مرگ را در پی خواهدداشت.کمک های اولیه مراقبت های خیلی فوری است و اقداماتی که بلافاصله پس از وقوع حادثه و پیش از رسیدن اورژانس و رسیدن به مراکز درمانی برای آسیب دیده که دچار بیماری یا سانحه ناگهانی شده است، انجام می شود.

دانستن کمک های اولیه برای همه لازم است؛ حتی اگر کسی مایل نباشد، البته این مهارت به هیچ وجه جای مراقبت های پزشکی را نمی گیرد، ولی تا رساندن مصدوم به مرکز درمانی می تواند سودمند باشد و اگر به درستی انجام شود، به خوبی می تواند فاصله بین مرگ و زندگی، بهبود سریع و بستری درازمدت، یا معلولیت و آسیب گذرا را به ما نشان دهد.

اگر در حادثه بتوانید تشخیص دهید که اورژانس جدی پزشکی رخ داده است و بدانید چگونه از کمک و خدمات دیگران بهره ببرید، می توانید در نجات افراد از مرگ حتمی نقش داشته باشید.اگر خود مصدوم و همراهان وی نشانه های اولیه را ندانند، تشخیص میسر نمی شود. بیشتر مردم کمک های اولیه را نمی دانند و ممکن است با ندانم کاری وضعیت اضطراری را وخیم تر کنند.

با شرکت در دوره کمک های اولیه در تبریز در آموزشگاه آپادانا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

تجهیزاتی که امدادگر باید در کیف کمک های اولیه داشته باشد

 

  • دستکش لاتکس؛
  • ماسک؛
  • باند معمولی؛
  • قیچی؛
  • پنس؛
  • ترمومتر (تب سنج)؛
  • بتادین؛
  • پنبه؛
  • گاز استریل؛
  • قرص مسکن و... .

در هر خانه ای باید یک کیف نجات وجودداشته باشد که در صورت وقوع بالایی طبیعی (سیل، زلزله و...) ساکنان خانه این کیف را بردارند و از خانه خارج شوند.

محتویات کیف نجات: 1. کیف کمک های اولیه؛ 2. کپی از همه مدارک شخصی افراد خانواده و دیگر اسناد و مدارک باارزش؛ 3. مواد غذایی کم حجم و پرکالری؛ 4. آب؛ 5. لباس گرم و پتو؛ 6. چرا قوه؛ 7. داروهای مورد نیاز افراد خانواده؛ 8. رادیو؛ 9. سوت؛ 10. اگر کودک دارید، عروسک یا ماشین از میان اسباب بازی های او برای آرام کردنش.

مخاطبین دوره کمک های اولیه در تبریز

  • تمامی افرادی که در منزل به همراه پدر و مادر زندگی میکنند.
  • افرادی که از سالمندان نگهداری میکنند.
  • پرسنل آسایشگاه ها و اقامتگاه های سالمندان
  • دوره آموزش کمکهای اولیه پیش نیاز ندارد.

مزایای شرکت دوره کمک های اولیه در تبریزچیست؟

– کاهش تعداد حوادث در محل کار

دوره کمک های اولیه در تبریز به کارکنان شاغل در یک محیط کاری کمک می کند تا یاد بگیرند که نسبت به ایمنی در محل کار خود هوشیارانه عمل کنند که این مسئله منجر به کاهش تعداد صدمات می‌شود . به حداقل رساندن خطر برای کارگران و کاهش حوادث در محل کار برای همه یک مزیت است.(جهت اطلاعات بیشتر درمورد ایمنی و بهداشت صنعتی محل کار مقاله HSE را مطالعه فرمایید)

– نجات جان انسان ها

هنگامی که یک تصادف اتفاق می افتد هر ثانیه آن مهم است و انجام کمک های اولیه می تواند به معنای واقعی کلمه ، تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد کند.(جهت اطلاعات بیشتر در زمینه دوره کمک های اولیه در تبریز میتوتنید مقاله دوره کمک های اولیه در تبریز را مطالعه نمایید)

کمک های اولیه بر بهبودی فرد تاثیر می گذارند و می توانند تفاوت در ناتوانی کوتاه ‌مدت و بلند مدت را تعیین کنند . زیرا مغز انسان تنها می تواند ۶ دقیقه بدون اکسیژن را تحمل کند، بنابراین انجام کمک های اولیه به محض از دست دادن هوشیاری برای بقای جان فرد ضروریست.

همچنین ممکن است در خانواده خود و یا حتی در خیابان با یک فردی که از بیماری قلبی رنج برده و دچار حمله قلبی شده است مواجه شوید که در صورتی که دانش کمک های اولیه را داشته باشید می توانید تا رسیدن کمک های پزشکی و اورژانس او را از مرگ حتمی نجات دهید.( دوره کمک های اولیه در تبریز)

– تسکین درد

در صدمات جزئی دانستن چگونگی تسکین درد ممکن است از حمله پانیک جلوگیری کند. آرام ماندن و حمایت عاطفی در واقع یک نوع موثر تسکین درد است .

فردی که در زمینه کمک های اولیه آموزش دیده است می ‌داند که چگونه شخص مصدوم را از نظر فیزیکی حرکت دهد و به این ترتیب آسیب فرد کمتر می شود . امدادگر همچنین می تواند هرگونه پانسمان یا بانداژی که ممکن است مورد نیاز باشد را اعمال کند.

– افزایش ایمنی

یادگیری کمک های اولیه شما را مستعد تشخیص خطرات احتمالی می ‌کند. همچنین می توانید به افراد کمک کنید تا از محیط اطراف خود بیشتر آگاه شوند و به آنها کمک کنید تا خطرات احتمالی را شناسایی کنند .بنابراین آموزش دیدن کمک های اولیه به شما کمک می کند تا از خود، خانواده ،همکاران، دوستان و جامعه مراقبت کنید.

– کاهش زمان بهبودی

واکنش سریع به بیماری یا آسیب قبل از رسیدن کمک های بیشتر مانند آمبولانس یا اورژانس نه تنها می ‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد بلکه درد بیمار را نیز کاهش می دهد.

شماره تلفن چهار رقمی ما(برای تماس از شهر تبریز نیاز به گرفتن کد 041 نمی باشد.):

0414164

آدرس:

شعبه یک: خ آزادی-خ جدیری جنوبی ساختمان 17

شعبه دوم: سه راهی طالقانی روبه روی مصلی

شعبه سوم:خ آزادی-بعد از رو گذر ابوریحان

وبسایت:

Eircas.ir

Irsme.org

واتساپ و تلگرام :

09393090595

09361364164

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.